Info pro podnikatele a živnostníky
Žádosti o informace
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
úterý - 18:00 - 20:00 hod.
Telefonické podání: pevná linka - 469 696 342
Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu : kostelec@mybox.cz nebo poštou na adresu Obecní úřad Kostelec u Heřmanova Městce, Kostelec u Heřmanova Městce 64, 538 03 p. Heřmanův Městec
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
ůterý - 18:00 - 20:00 hod.
Telefonické podání: pevná linka - 469 696 342
Poštou na adresu Obecní úřad Kostelec u Heřmanova Městce, Kostelec u Heřmanova Městce 64, 538 03 p. Heřmanův Městec
Elektronicky na e-mail: kostelec@mybox.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou:
V případě, že je žádost podána písemně , musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
komu je žádost určena,
jaká konkrétní informace je požadována,
kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost je žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
Osobně na Obecním úřad
Poštou na adresu Obecní úřad Kostelec u Heřmanova Městce, Kostelec u Heřmanova Městce 64, 538 03 p. Heřmanův Městec
Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Zveřejněno: 06.01.2016
Staženo:
NOVINKY
Porovnání všech položek výpočtu ceny stočné za rok 2024
01.05.2025
Zápis ze zastupitelstva obce ze dne 31.3.2025
29.04.2025
Veřejná vyhláška
28.04.2025
Veřejná vyhláška
22.04.2025
Veřejná vyhláška
10.04.2025
Promítání historických dokumentů o Heřmanově Městce a okolí a posléze zábava
08.04.2025
Usnesení zastupitelstva obce ze dne 31.3.2025
08.04.2025
Motýlkové tvoření
04.04.2025
Rozpočtové opatření 1/2025
01.04.2025